FaktorFier

 huiswerkt voor jou

Anne Hettinga

  • Moeder van 3
  • Orthopedagoog Generalist
  • Leerkracht

De overstap naar de middelbare school vond ik doodeng. Ik wist de hele zomervakantie te bederven met vragen als; “wat als het niet lukt?”, “Zitten er wel leuke kinderen in mijn nieuwe klas?” “Weet ik de weg in dat grote gebouw?”. En ik moest nu natuurlijk een grote meid zijn. Dus zou ik niet meer met mijn beste vriendin gaan ‘spelen’; voortaan zouden we alleen nog maar ‘afspreken’.

Al met al een hoop kopzorgen, waar ik veel meer energie in stak, dan in mijn schoolwerk. Gevolg: slechte cijfers en geen enkel plezier in school. Gelukkig zag een mentor mij staan, en een klein beetje aandacht gaf me genoeg vertrouwen. Precies wat ik op dat moment nodig had. En dat gun ik iedereen.

Grietje Boersma

  • Moeder van 4
  • Leerbegeleider
  • Kinder-, puber- en opvoedcoach

Op de basisschool had ik een beste vriendin waar ik bijna iedere dag mee speelde. We bouwden hutten, reden op de skelter en voerden de dieren bij haar op de boerderij. Echte buitenmeisjes dus. Maar op de middelbare school scheidden onze wegen, en moest ik ineens ‘stoer’ doen om erbij te horen. Gelukkig lukte het me wel om goede cijfers te halen. Ik had veel talen in mijn pakket, dat ging me goed af. Alleen het ‘begrijpend lezen’ bleek keer op keer een groot obstakel te zijn. Dat ook nog eens de helft van het examencijfer bepaalde! Volop stress dus. 

Had ik toen maar begeleiding gekregen om dit onderdeel beter te beheersen. Dan was die middelbare schooltijd nog veel leuker geweest!

Ga samen met ons aan de slag

Zodat jij weer met een gerust hart naar school kunt gaan.